SUPERIOR MATCHA & EXTRAORDINARY TEA

Matcha granola met blauwe bessen

Matcha granola met blauwe bessen

Maak je eigen granola, met matcha en blauwe bessen. Beiden zijn superfoods boordevol antioxidanten, voor een goed begin van de dag!

Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar. Dat geldt zeker voor mij, met een goed ontbijt kan ik de hele ochtend doorkomen zonder trek of honger. Als ik minder (geraffineerde) suikers en voldoende vezels heb gegeten, heb ik om 11 uur geen last van de suikerdip met vervelende trillerige gevoel.

Dit is het seizoen van de blauwe bessen, we hebben veel blauwe bessen meegenomen na een bezoek aan Blueberry Fields. In de winter kan je de gedroogde variant gebruiken.

Het recept komt van een Amerikaanse site 40 Aprons, waar Cheryl heerlijke paleo recepten deelt. Ik heb haar maten aangehouden omdat de hoeveelheden op die manier heel gemakkelijk af te meten zijn.

 

Ingrediënten

3 cups havermout

2 cups gemengde noten (je kan er ook lijnzaad of chia bij doen)

2 eetlepels gesmolten kokosolie

¼ cup ahornsiroop

3 snufjes vanillepoeder

snufje zout

2,5 theelepel matcha ( Uji no Sato)

 

Zo maak je de granola

Verwarm de oven voor op 150°C

Meng in een grote kom de havermout, noten, zaden en vanillepoeder. In een andere kom: meng de olie, zout en ahornsiroop en giet dit over het havermout mengsel zodat alles goed bedekt is. Verdeel het in een dunne laag over 2 bakplaten, bekleed met bakpapier, en doe 1 uur 15 min in de oven, waarbij je de granola elke 15 minuten omkeert.

Als het klaar is, alles in een grote kom doen en even laten afkoelen. Als je gedroogde blauwe bessen gebruikt kan je ze nu toevoegen. Dan de matcha erover verdelen. Bewaar de granola in een luchtdichte pot.

Eet de granola met (plantaardige)yoghurt en veel verse blauwe bessen.

Enjoy! 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden